افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: تصویر رسانه های خارجی از افغانستان واقعی نیست

  • کد خبر: ۱۹۳۲۶۹
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: تصویر رسانه های خارجی از افغانستان واقعی نیست
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اولویت نظام حاکم بر افغانستان، مسائل اقتصادی است و تصویری که برخی رسانه‌های خارجی از افغانستان ارائه می‌دهند، هرگز با چیزی که در حقیقت وجود دارد مطابق نیست.

شهرآرانیوز، فیروز ابراهیمی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سفری که اخیرا با هیئت اقتصادی استان به افغانستان داشتیم، دستاورد‌های چشمگیری حاصل شد و تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقدشده می‌تواند در بسیاری از حوزه‌های تجاری برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان راهگشا باشد.

فیروز ابراهیمی تأکید کرد: روند عقلانیت اقتصادی بر افغانستان حاکم شده و این حقیقت امروز این کشور است. در همین دو سال گذشته، ارزش پول ملی آن‌ها حدود ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده، تورم به حدود صفر رسیده و امنیت به طور کامل برقرار شده است. علاوه بر این، ظرفیت‌هایی در افغانستان وجود دارد که هرکس دربرابر آن‌ها بی تفاوت باشد، خودش محروم می‌ماند. یک نمونه، معادن افغانستان است که غنای بسیار زیادی دارد و در میان هشت معدنی که اخیرا به پیمانکاران غیرافغانستانی واگذار شده، دو معدن‎کار ایرانی هستند و فقط همین دو قرارداد در مجموع بیش از ۸ میلیارد دلار ارزش دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تأکید کرد که در دولت قبل حاکم بر افغانستان، کشور‌های اروپایی سالانه بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار به هیئت حاکمه کمک می‌کردند، اما اکنون که این کمک‌ها به صفر رسیده، نه تنها مسیر پیشرفت متوقف نشده بلکه این روند به‌طور مشهود سرعت گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۴ هزار کیلومتر، میادین نفت و گاز کشف شده است و بنا بر اعلام وزیر نفت و گاز افغانستان، به زودی مناقصه‌های بین المللی برای بهره برداری از این میادین برقرار خواهد شد. با این تفاسیر، این یک حقیقت است که اولویت نظام حاکم بر افغانستان، مسائل اقتصادی است و تصویری که برخی رسانه‌های خارجی از افغانستان ارائه می‌دهند، هرگز با چیزی که در حقیقت وجود دارد مطابق نیست.

وی ادامه داد: با توجه به امنیت حاکم در افغانستان می‌توان از فرصت‌های سرمایه گذاری استفاده کرد. بازار افغانستان برای تجار ایرانی اهمیت ویژه‌ای دارد. پیشنهاد می‌کنیم حقوق و عوارض گمرکی برای سرمایه گذاران ایرانی در افغانستان به صفر برسد. تولیدات مشترک افغانستان و ایران باید فرصت صادرات به کشور‌های ثالث را داشته باشند. همچنین در حوزه استاندارد‌های کالایی باید به مؤلفه مشترکی برسیم.

ابراهیمی با بیان اینکه حل مشکلات پیمان سپاری ارزی برای توسعه روابط تجاری با افغانستان ضروری است، گفت: بالغ بر ۹۰ درصد صادرات استان به صورت ریالی است، از این رو بحث پیمان سپاری ارزی در حال حاضر به یکی از مشکلات صادرات خراسان رضوی تبدیل شده که برای رفع آن باید چاره‌ای اندیشید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->